BLOG+

był POP-UP, jest STARTUP, co dalej?

2012-01-19

Darek Gocławski

Wiemy już, że POP-UP STORE to pojawiające sie sklepy mające na celu przykucie uwagi, zrobienie szumu w mediach lub wśród tzw. "opinion liderów" czy "trend setterów" itp.

Od kilku lat działało kilka sklepów (głównie na lotniskach) oferujących swoje powierzchnie, światło, regały, personel itd. na wynajem. Z reguły na kilka tygodni (maks. kilka miesięcy). Klient wynajmuje sklep, wykłada swój towar, czasem oznacza lokal własną marką (o ile ją posiada) i sprzedaje lub realizuje inne cele (np. marketingowe, badanie opinii itp.).

Miesiąc temu, w Nowym Jorku, powstał cały KONCEPT takich sklepów - sieć sklepów pod roboczą nazwą "STARTUP STORE". Ruszyły przed świętami. Pierwsza wymiana towaru (i zmiana wynajmującego) ma mieć miejsce za kilka dni (02.02.2012) i wtedy pojawi się oficjalna nazwa sieci startupów.

film z otwarcia pierwszego startup store: http://youtu.be/MoQNJmago2c

Warto śledzić ten trend...